Stor interesse for kæmpe-sponsorater til velgørenhedscykelhold
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Presse - 21-12-2017

Stor interesse for kæmpe-sponsorater til velgørenhedscykelhold

20 virksomheder har indtil videre indgået platinsponsorater med Team Rynkeby. Dermed overgår Team Rynkeby allerede nu antallet af platinsponsorater for hele sidste sæson.

Det går godt for Team Rynkeby med at samle penge ind til børn med kritiske sygdomme.

Ikke mindst når man ser på antallet af virksomheder, der har indgået de helt store sponsorater – de såkaldte ’platinsponsorater’, hvor virksomhederne forpligter sig til at støtte Team Rynkebys indsamling med mindst 100.000 DKK.

Her tre måneder inde i sæsonen har ikke mindre end 20 virksomheder fra hele Norden indgået et platinsponsorat med Team Rynkeby, hvilket blandt andet giver virksomhederne logo på cykeltøjet hos seks af Team Rynkebys lokale hold.

- Det er meget, meget glædeligt for projektet, at så mange virksomheder går så helhjertet ind i arbejdet for kritisk syge børn. Det er betydelige summer, at virksomhederne lægger i Team Rynkebys arbejde, og det gør de naturligvis kun, hvis de oplever, at de få værdi for pengene – først og fremmest ved, at pengene gør en forskel for de børn, de er tiltænkt, men også ved at man som virksomhed forbindes med de positive værdier, som Team Rynkeby står for, siger Carl Erik Dalbøge.

- Og så gør det nok heller ikke noget for virksomhederne, at de bliver meget synlige over for en ret attraktiv målgruppe, fortsætter han.

Involverer medarbejderne
En af de 20 virksomheder, der indtil videre har indgået et platinsponsorat med Team Rynkeby, er inkassovirksomheden Alektum Group.

Alektum Group opererer på 16 europæiske markeder, og det har derfor været meget naturligt for virksomheden at bruge Team Rynkeby-projektet til at samle sine seks afdelinger i Sverige, Finland, Norge og Danmark om det at hjælpe børn med kritisk sygdom, fortæller Hans Althin, Senior Vice President for Sales and Marketing.

- Vi vil gerne give vores medarbejdere mulighed for at engagere sig i kampen mod børnekræft. Og med et platinsponsorat, hvor vi støtter seks lokale hold, kan vi bedre involvere vores medarbejdere ved at bringe dem sammen med det lokale Team Rynkeby-hold, siger han.

- Med den model håber vi blandt andet, at medarbejderne kommer så tæt på Team Rynkeby-projektet, at de måske også selv kan blive motiveret til at komme i gang med at dyrke mere motion og leve mere sundt. Jeg kan da godt have et håb om, at der går lidt konkurrence i den blandt vores afdelinger, siger Hans Althin.

Langsigtet perspektiv
Ikke nok med at Alektum Group har indgået et platinsponsorat med Team Rynkeby for denne sæson – virksomheden har også forpligtet sig til at støtte med et tilsvarende sponsorat næste sæson. Og det er en helt bevidst sponsorstrategi, fortæller Hans Althin.

- Vi er en familievirksomhed, og derfor har vi altid et langt perspektiv – det gælder også i vores sponsorarbejde. Vi tror på partnerskaber, som man udvikler i fællesskab over tid. Team Rynkeby-projektet er nyt for os, og vi er nye for Team Rynkeby, og derfor skal vi bruge lidt tid på at lære hinanden at kende. Derfor har vi forpligtet os de næste to år, fortsætter han.

Sponsoratet aktiveres
Sponsoratet handler dog ikke udelukkende om velgørenhed. Som Senior Vice President for Sales and Marketing har Hans Althin også en forventning om, at virksomhedens sponsorat til Team Rynkeby vil have en positiv effekt på Alektum Groups brand.

- Alektum Group er fortsat et relativt ukendt brand, og derfor håber vi, at vi med dette sponsorat kan synliggøre vores afdelinger lokalt – blandt andet ved at deltagerne på Team Rynkeby bliver opmærksomme på, hvem vi er, siger han.

- Lige nu arbejder vi på at danne en projektgruppe med repræsentanter fra de seks afdelinger, som er involveret i Team Rynkeby-projektet, så gruppen kan identificere, hvordan vi kan udnytte vores sponsorat bedst muligt. Den lokale forankring i dette projekt er meget vigtig for os, fortsætter Hans Althin.

Hvis du ønsker at tegne et sponsorat med Team Rynkeby, så kan du læse mere om dine muligheder her. Hvis din virksomhed skal have logo på Team Rynkebys tøj, så skal sponsoratet være indgået inden 19. januar 2018.

Følgende virksomheder er platinsponsorer for Team Rynkeby:

Tilbage

Team Rynkeby News

Team Rynkeby producerer løbende nyhedsindslag til Facebook. Se alle indslag her.

Se nyhedsindslag

Kommende events

Se hvilke events, som Team Rynkebys lokale hold afholder den kommende tid.

Køb billet

Platinum Sponsors

Følg vores tur på Instagram