Sponsor-PR: Sådan fortæller du omverdenen om dit sponsorat til Team Rynkeby

Team Rynkeby giver her lidt inspiration til, hvordan I som virksomhed kan aktivere jeres sponsorat i jeres kommunikation og PR.

Opdateret den 4. november 2021: I dag er det vigtigt for virksomheder at vise social ansvarlighed – også kaldet corporate social responsibility (CSR). Det styrker din virksomheds image at vise samfundssind inden for udvalgte områder som eksempelvis menneskerettigheder, klima og miljø eller kritisk syge børn.

Din støtte skaber respekt og anerkendelse hos dine kunder og leverandører og giver samtidig stolthed hos dine medarbejdere. Det kan blandt andet betyde, at det bliver lettere for din virksomhed at rekruttere de rette medarbejdere.

Nu da din virksomhed har tegnet et sponsorat med Team Rynkeby i 2022-sæsonen, kan du her hente lidt inspiration til, hvordan du aktiverer sponsoratet i jeres egen kommunikation og PR.

Lad os starte med det letteste:

 

"Vi støtter Team Rynkeby"-banner

En nem måde at synliggøre dit sponsorat til Team Rynkeby og Børnecancerfonden er ved at anvende Team Rynkebys støttebanner i e-mail-signaturer, i sidefoden på jeres website eller hvor der nu ellers er plads til det. Du kan downloade støttebanneret her.

 

Grafiske elementer

Indrømmet. Støttebanneret ovenfor passer måske ikke ind i alle sponsorers kommunikation. Hvis du ønsker at sætte din egen grafiker i arbejde, har vi lavet en større download-sektion på vores website, hvor du kan hente logoer, grafiske elementer mm. Start arbejdet her.

 

Pressebilleder

Må vi bruge jeres pressebilleder i vores egen markedsføring? Ja, helt klart! Vi har samlet et velvoksent galleri af smukke billeder af ildsjæle i aktion. Gå på opdagelse her.

 

Facebook, Intagram og Linkedin

Er din virksomhed B2C-leverandør (salg til private) kan det være en god idé at synliggøre dit sponsorat på sociale medier, som private forbrugere anvender – eksempelvis Facebook og Instagram.

Er din virksomhed B2B-leverandør (salg til virksomheder), kan mediet i stedet være LinkedIn.

Netop CSR-historier er meget velegnede på disse medier. Vær i den forbindelse opmærksom på, at det kan være en god idé at bide sin CSR-historie over i flere små historier. Det giver bedre muligheder for at holde gryden i kog.

Vil du involvere dine følgere sociale medier i indsamlingen til Team Rynkeby, kan du eksempelvis opfordre dine følgere til at donere et beløb til Team Rynkebys lokale MobilePay-nummer.

Forslag til kort CSR-tekst til sociale medier:

Der er behov for penge
Børnekræft er fortsat den mest dødelige sygdom blandt børn i alderen 1-15 år. Derfor støtter vi Team Rynkeby, der hvert år samler millioner af kroner ind til Børnecancerfonden.

Størstedelen af de indsamlede midler går til livsvigtig forskning, så flere børn kan overleve kræft med færre senfølger. Du kan hjælpe os med at hjælpe Team Rynkeby. ALLE beløbsstørrelser tæller. Fra 10 kr. og op.

MobilePay XX XXX – alle beløb tæller!

På forhånd tak!

Du bør også indtænke følgende kommunikationsplatforme:

1) Banner på info-skærme (velkomstskærme)

2) Annoncer i eget trykt materiale

3) Husk også at bruge det internt i dit firma – uanset størrelsen af dit sponsorat. Det giver stolthed at være en del af noget stort.

 

Professionel CSR-film

I samarbejde med Team Rynkebys videojournalist, Asger Jørgensen, har din virksomhed mulighed for at få produceret en professionel CSR-film, hvor I får mulighed for at fortælle, hvorfor I støtter Børnecancerfonden gennem Team Rynkeby-projektet.

Se eksempler her.

Prisen er 7.500 kr. ekskl. moms og transport fra København.

 

Nyhed, Pressemeddelelse eller nyhedsbrev

Hvis du har fået opgaven med at skrive en lille nyhed til jeres website om, at jeres virksomhed støtter Team Rynkeby, kan du her hente lidt inspiration til, hvordan du kunne gribe historien an. Hvis du har brug for yderligere input om projektet, kan du kontakte Jesper Bjerg.

Få indputs til en historie her.