Solvejg Lauridsen tiltræder d. 1. december stillingen som direktør for Team Rynkeby Fonden. Hun overtager dermed posten fra Jørgen H.K. Jepsen.

Team Rynkeby har en helt særlig plads i hjertet hos Solvejg Lauridsen.
Den gule trøje – og den gode sag - har igennem 10 år været en fast bestanddel af den 56-årige vestjydes liv. Først som rytter på det lokale hold i Midt- og Vestjylland. Siden som holdkaptajn igennem otte sæsoner for hhv. Team Rynkeby Midt-Vest og senest det internationale hold, Team Rynkeby Europe.
Derfor tøver hun heller ikke med selv med at kalde det for et ønskejob, når hun d. 1. december bliver ny direktør for Team Rynkeby Fonden.

”Team Rynkeby handler om uselvisk at gøre en forskel for andre mennesker, samtidig med at man gør noget godt for sig selv i et stærkt fællesskab. De værdier flugter meget præcist med mine egne værdier. Projektet er også hjerteblod for mig og har igennem 10 år været både min hobby og store passion. Så når jeg har muligheden for også at gøre det til mit arbejde, så er det jo et ønskejob,” siger Solvejg Lauridsen.

Det skal være let at være med

Solvejg Lauridsen kommer til sit nye job med stor ledelseserfaring fra en karriere i finansverdenen. Igennem mere end 30 år har hun været ansat i Nordea, senest som filialdirektør i afdelingerne i Vejle og i Give.

Årene og indsatsen i Team Rynkebys tjeneste har også gjort Solvejg Lauridsen til en central skikkelse i det store velgørenhedsprojekt. Her er hun både en velkendt og vellidt person blandt de mange frivillige, som er fundamentet i Team Rynkeby. Derfor står de også øverst på Solvejg Lauridsens agenda.

”Det kan godt være, at det er mig, der skal sidde i direktørstolen. Men Team Rynkeby er et græsrodsprojekt bestående af helt almindelige, fantastiske mennesker, og de egentlige direktører i projektet er de frivillige, der sidder ude på cyklerne eller er på serviceteamet og gør en livsvigtig forskel for kritisk syge børn, for folkesundheden og for vores fællesskaber. Så jeg ser mit job som at hjælpe dem og gøre det lettere for dem. Det skal være lettere at være med på alle niveauer. Det skal være lettere at komme ind i projektet, det skal være lettere at komme tilbage til projektet eller lettere at tage en tørn mere. Jeg kan nok ikke love, at det bliver lettere at cykle til Paris. Men bortset fra den del, så gælder mit mantra alle de andre dele af Team Rynkeby,” siger hun.

Tak til den afgående direktør
Solvejg Lauridsen overtager posten som direktør fra Jørgen H.K. Jepsen, der tiltrådte jobbet sidste år i august.
Den nytiltrådte bestyrelsesformand for Team Rynkeby Fonden, Mark Hemmingsen, har ønsket en ny strategisk retning for projektet, og derfor er Jørgen H.K. Jepsen fratrådt jobbet efter gensidig aftale.
”Jeg vil gerne takke Jørgen H.K. Jepsen for det store arbejde og den indsats, han har lagt i projektet,” siger Mark Hemmingsen.